Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KF

K70a16r47e18l 38F45u77k69s41a

29. 3. 2015 14:45

"Dále nebudou trpět pocitem, že za hranicemi se nedá žít a pracovat."

Jistě, budeme velmi rádi, pokud od nás co nejvíce kvalifikovaných lidí odejde.

Skoro bych řekl, že to je vyjádření nastrčeného agenta ;-D

0 0
možnosti
PK

Proboha opravte to množství chyb. Jinak dnes má mladá generace proti nám sedmdesátníkům obrovské možnosti včetně výjezdů do ciziny, v informatice atd. a výsledek se nedostavuje? Souhlasím s podhodnocením učitelů ale třeba ve Finsku nejsou nějak mimořádně honorováni a mají ve společnosti vysoký kredit. Asi to bude složitější než píšete..

1 0
možnosti
JP

J93i23ř85í 17P10l79í81v66a

29. 3. 2015 12:15

Dnešní základní škola = represivní systém. Vývojový psycholog Peter Gray ukazuje, že děti se učí rády, když k tomu mají podmínky. Stáhněte si jeho texty v češtině.

1 0
možnosti
PK

Mně nikdy nevadil "represivní" systém, on zas tak represivní za socíku nebyl. Ale jaké byly tenkrát podmínky pro studium jazyků, dostupnost vzdělání v cizině, informací ze světa. Nesvádějte vše na systém, je to módní, ale nijak nám to nepomůže.

0 0
možnosti
Foto

Klasická propaganda etatistů.  Zlepšíme systém, že tam nalijeme víc peněz. Jenže takto se systém nezlepšuje.  Jakákoliv služba se zlepšuje na základě požadavků svých zákazníků (spotřebitelů)  v tvrdém boji o tohoto spotřebitele v soutěži s jinými poskytovateli stejných služeb, což se nazývá konkurencí.   Proč by měl být vhodný jeden způsob výuky pro všechny děti? Proč by měl cizí úředník rozhodovat o tom, co a jak se budou učit naše děti?

Standardní námitka proti soukromému vzdělávacímu systému říká, že „školství je příliš důležité, aby mohlo být ponecháno trhu.“ Je to ale přesně naopak: školství je příliš důležité, než aby mohlo být ponecháno v rukou státu, který ho zoufale nezvládá posunout blíže požadavkům dětí a rodičů. A tak se neustále reformuje.

Školství potřebuje jedinou reformu: okamžitě celé zprivatizovat. Počínaje mateřskými školkami a konče univerzitami.

2 0
možnosti
ZO

Až na to že v prakticky všech zemích snad s vyjímkou USA a Anglie je státní vzdělávání na kvalitnější než soukromé. Navíc jestli se nepletu, tak u nás střední i vysoké školy soukromé být mohou a jsou a jsou taky a jsou spíše výrobnou titulů než poskytovatelé vzdělání.. ;)

A zapomínáte na další aspekty vzdělání o které by by se kompletní privatizací přišlo, nejvíc asi problematické je že přijítím o všeobecně (a relativně zadarmo) vdělání se snižuje možnost procházet mezi společenskými vrstvami, což je problém zrovna v těch USA, protože tam chudí nemají na vzdělání a tudíš ani jejich děti ho nezískají a zůstávají chudí, neboť v dnešní době je vzdělání to nejdůležitější od čeho se příjmy získávají..

0 0
možnosti
  • Počet článků 42
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 673x
Učím na technické vysoké škole.

Mám rád filosofii, sociologii, ontogenezi lidské psychiky.

Znám i řadu ekonomickych témat. Můj hlavni pocit je, že mnoho témat je dnes opředeno tolika vlákny a zavaleno nánosy bahna, že jednoduché a stručné vyjádření se k tématu, nebo jen krátké pojmenování podstaty věci může být k užitku. A o stručnost a hutnost se budu vždy snažit.

Seznam rubrik